Tuesday, July 19, 2011

cetus

"Cilakak!!" - tengking zaimu sambil menmbuk pintu biliknya.

4 orang ahli rumah pelik, dengan ketidakbiasaan perangai Zaimu hari tu.

"Pehal?"

"Visa aku kena wat balik."

"Oh. Allah nak ajar kau bersabar."



Saje aku nak tulis nama zaimu. rindu kat mamat kurus ni sekor. 'sekalo' mamat ni la kejut aku subuh, ataupun sebaliknya time kat SMAPK dulu. skang xde dah. ye ah, dia bukan serumah dengan aku.

hisy hisy hisy. aku takleh lupa lagi part dia dan 'baok' stadi kat bawah lampu malap tengah jalan. katanya carik 'feel'. tengkorak hangpa!

kawe tabik demo boh. aku taw mu baco. nok bual lamo nga mu, mu sibok sokmo. ho lah, sep siqoh banyak tugas dakwah. tu aku kagum dengan mu. malu urat perut. nati aku gi mesir rayo haji ni, kalu mu tok sambut meme aku kerat-kerat wat sup tule ah. kah kah.

weh, moga kita tak lupa. nyawa bagi jiwa kita adalah kita. bila kita kata dia mati, matilah dia. soalan pulak, apa nyawa bagi kita? aku berpendapat, nyawa kita adalah apa di sekeliling kita. sebab tu seorang 'penyepi' adalah orang yang mati sebelum mati. orang yang berhenti adalah orang yang tewas sebelum tewas. kalau dulu, mak ayah yang bentuk 'sekeliling' kita, naqib, ketua badar, saen. Leni, kita sediri. mu sediri. aku sediri.

ttahulah gapo aku tulis ni. sengajo wat bahaso kelate, tokse wi rama pehe. keh.

bai, brader.

5 comments:

Sya Izz said...

kawe pehe do'oh, haha.

zaimu said...

baguh nguh saeng sore nih. mitok nasihat skit post kat blog slaluh. efisyen!

*aku pun x ingat pernah stadi bawah lampu jalan dengan baok.haha

Akhyar said...

sya Izz;
kah kah. rezki r tuh.

zaimu.
kah kah kah.

pade muko!
aku nak ngutok baok pulop. huhu. sblm dy jd hafiz, krg skt 'dosa' aku kutuk. keke.

QteenaHazman .: said...

although i'm perakian,

tp teman paham je ape yg mike tulih.hek!

moga hati anda sentiasa tenang dan x sunyi lah yer. =]

Akhyar said...

qus;
hek. dh aku tuju kt orang teganung, xleh bekat sangat. hehe