Sunday, August 14, 2011

iqamah ii

aku taktaw kenapa hal iqamah kali ini telah bagi aku berbakul-bakul pahala, dan berbakul-bakul dosa. mendatangkan 'stigma' kepada akal aku terhadap ramai individu terutama yang berkaitan dengannya.

mungkin masalah ni ramai orang kena dan dah banyak imbuhan 'mereka' dapat, dan kami juga. mungkin secara tak sengajanya, nasib aku kurang baik bila ia bertembung dengan bertali-tali kemaslahatan lain yang takjadi sebab ia seekor.

dan hasilnya juga. blog ini penuh dengan post marah. sedangkan ramadhan. sampaikan aku bersyukur dengan masuk ramadhan, sebab hati aku lebih lembut untuk memaafkan.

dah berpati dalam hati.

kerana ada hadis yang menceritakan tentang mereka yang sesat dan menyesatkan, maka aku anggap ini sebagai susah dan menyusahkan.

tahun depan aku tolong mukmin buat iqamah. takde lah nak kutuk saje.

kalaulah orang yang teraniaya atau orang yang diuji dapat pahala, takkan 'orang yang menguji' dapat dosa kot?

taubatnya bagaimana?

na'uzubillah..


wallahu a'lam.

No comments: