Thursday, April 12, 2012

musim

kat jordan ada empat musim; sejuk, bunga, panas dan luruh. tapi yang ketara hanya sejuk dan panas.

musim luruh buat orang ingat filem korea.

musim panas buat air tangki cepat habis.

musim bunga buat orang senyum sorang-sorang.

musim sejuk buat orang nak berfesyen fesyen.

padahal bila musim sejuk buat orang rindu musim panas.

bila musim panas buat orang rindu musim sejuk.

dan sejuk buat aku tekap dada lama lama. [insya-Allah nanti sembuhlah]


jadinya, musim bunga yang sejuk kali ni memaksa aku untuk bersabar lebih.


****

kita punya lagi banyak musim; musim exam, musim tensen, musim tenang, musim diam, musim jalan, musim pilihan raya, musim demam, musim cuti, musim raya, musim rindu, dan pms mungkin. banyak lagi lah.

setiap orang ada musim masing-masing. bukan awak sorang..


****



awal musim bunga paling bez untuk orang bersantai. 

aku? sedang menanti rehat..





# che mu, pantau gon tu siket. jangan kasi dia kawen awal. keh3. taknak aku 'hilang' member.. =|

3 comments:

tepianmuara said...

musim sejuk juga buat kau...

(ok. tanak habiskan)

che mu said...

habis akal dah aku nak pantau macam mana si gon tu. asyik terlepas je.haha

gon said...

amboih kemaen kome ye...cis3 !!