Sunday, February 12, 2012

diri

dulu, masa kelas intensif tahfiz musim panas dengan abang imran, beliau pernah bagi nasihat.


"berdiri lebih tinggi dari orang lain tidak cukup hebat, tapi berdiri di saat orang lain jatuh sebenarnya hebat.."


lebih kurang begitulah ayatnya.


************

masa kembara yang lepas, pada hari terakhir di Sepanyol, aku terjatuh dalam bilik mandi hotel sampai tak mampu nak jalan seketika. urut-urut sikit, terus bangun dan sambung kerja, lepas tu pergi masuk kolam renang belajar berenang dengan kaki kiri yang sakit. kali pertama dalam hidup aku berjaya terapung dalam air, takpelah tak lama pun. sebab eksaited yang tinggi, 'berenang-renang' sampai dua-dua belah kaki 'krem'. terpaksa berpaut-paut nak naik ke atas, terhenjut-henjut ke tempat lain.

masih berbaki dua hari sebelum sampai ke Irbid. bersabar dengan kaki kiri yang makin bengkak. jadilah apa nak jadi pun. ekspedisi bersambung dengan tidur di airport Paris sampai kena soal dengan polis, mengharungi suhu negatif tiga/lima celcius di Paris, salji di London, dan tidur di airport London.

semalam ada explorace ROJAKS (program batch) dan hari ni datang ke kelas buat kali pertama sem ini.

kalau semalam jalan letak beban kat kaki kanan, hari ni dua-dua dah merajuk.


agaknya aku salah ambil ibrah dari kata hikmah.



nak melompat jugak.



# sebenarnya ada lab hari ni. asalnya lab lain, tapi aku tasjil masuk lab lain. ada can untuk minta dengan dekan nak masuk kekal lab baru tu, tapi sayangkan member sensorang dalam lab lama. kembali kepada asal, sebab enta, der. pulun sem ni, jom!