Wednesday, March 7, 2012

ibu dan anak i

sebuah ikatan tanpa tali yang paling kukuh. tapi banyak kisah dari ibu kepada anak. anaknya?


moga-moga aku jadi anak yang soleh sampai akhir hayat. insya-Allah.

petang tadi aku habiskan 33 minit dengan umi tanpa banyak cakap. tapi bila umi nak letak phone,

"eh umi smeta smeta.."

"makpo?"

"ttahu.."


saje je. sebab rindu nak dengar suara beliau lama lama. nak dengar celoteh panjang pasal kak yang pergi 'simen' gigi, harga barang naik, lama tak dengar ceramah tok guru, jubah yang aku kirim besar dan terlalu berbunga, member sekampung sebaya aku yang dah kawen dan nak dapat anak, baju banyak lagi nak kena jahit dan adik bongsu yang baru belajar masak [lepas kena 'kutuk' ngan abang dia].

sebabnya, masuk sem ni paling banyak aku 'sempat' call, sekali seminggu. beliau dah bising. "sejak pegi jalan dah lupa nak call umi?"

huk huk.

"bukan tak nak call, tapi...."


ah, post rindu. tak sabar nak balik cuti raya, nanti dah jadi 5 orang anak buah insya-Allah.. tolonglah tubuh, stadi leklok moga sume subjek lulus.


selamat malam.



kak long dan anak anak. bulan 6 ni bertambah sorang lagi insya-Allah.

gambar kat pantai kemasik, terengganu. bulan 6 2011. time ni aku ber'cuti-family' melawat family rasmi dan family tak rasmi. menemani kak long sebab suaminya ada kursus di KT.




haisy...


No comments: