Monday, March 19, 2012

PMS

Pre-Maturating Syndrom.

saje wat tajuk 'pelik'.


dari khamis lepas, rasa tak sedap hati. sume macam tak kena. sumpah camhar.. buat ni tak jadi, ni tak jadi. reaming pun salah, ape kes! nasib baik lab endodontic (rawatan akar gigi) hari tu takde ambil markah.

ada sesuatu dalam kepala yang aku tak mampu nak baca. seharian berlalu dengan berat (dan pelik).

malamnya mimpi yang entah hape-hape.





esoknya, Jumaat. awal pagi dah buka facebook. "Nur Zuriatie tag a photo.....", 

baca komen, "anak saudara baru"

alhamdulillah, ahli baru dalam keluarga. kali ni lelaki pulak. terus aku sujud syukur. alhamdulillah, lahir awal sikit dari tarikh yang dijangka.


lepas dua tiga renung, pap! tepuk dahi. zaman 'bujang' aku dah tamat.
anak yang lahir, adalah dari kakak paling bongsu. kalau selama ni aku masih boleh main gurau-gurau gedik dengan kakak ni sorang, sekarang dah kurang. segan, dia dah ada anak sorang. 

rasa besar tanggungjawab kat anak-anak buah. aku dah fikir nanti nak ajar diorang buat layang-layang guna buluh, terjun sawah, panjat pokok kelapa, haha.


memang nak kena jadi pak cik yang soleh.


faris mursyid. 
[nama dari mak dia, dengan sokongan aku.kihkih]







* ada masa kita perlu tunggu ketenangan datang. sabar pun suatu emosi.

* dan, jangan sampai Al-Quran tinggalkan kamu!



No comments: