Thursday, April 14, 2011

budak bilik

tiba-tiba rindu smapk pulak dah. dahla takpernah wat post pasal budak bilik. tengok gambar sebek jah.

dulu, berkampung dalam bilik D 07, memang bilik paling 'hot' di hari isnin.

"Bilik yang paling rendah markah kebersihan mereka minggu lepas adalah D 07."

dan time dah dalam kelas.

"Perhatian kepada semua ahli bilik D 07, anda diminta berada di bilik anda sekarang juga atas arahan Che Mat."



Sume wat muke toye jalan masuk bilik. Kat kelas malu giler nak keluar, lama-lama jadi kebal. 3 jejaka dari 5 Musytari segan-segan keluar dari kelas. sorang baju kuning, sorang baju biru, sorang baju ungu. memang terbaik!

masuk bilik.

'Hah, PP pun ade!' - Che Mat.

lame-lame beliau pun dah kebal.



agaknya, kalau ada dua golongan kat sekolah, satu siqoh satu biasa. aganya kitorang group siqoh paling nakal, atau group biasa paling siqoh. haha.

ahli asalnya form 5 lapan orang je kot. tapi 'ahli' rasmi jadi 20 lebih. entah sape santau.

ahli form 4 dengan suka rela 'meninggalkan' bilik kami secara tetap kerana 'memberi laluan'. ha ha.

kalo pagi.

takdelah orang paling kuat bunyi jam loceng melainkan Gon. peh,satu blok bunyi. ade gak rase macam 1st year, pasang jam loceng. tapi selalunya tuan dia tak bangun pun, sebab ada mamat sebelah aku ni, za*** tolong tutup, dan tidur balik. hak hak.

pernah satu pagi, sorang cikgu datang kejut dari bilik ke bilik, dengan hanger. ketuk ketuk pintu. aku sedar la. sekali aku tengok cikgu X tu yang ketuk pintu, aku tidur balik. hak hak. bila borak siang tu ngan member. 2 3 orang wat camtu jugak. 'aku dah sedar time cikgu kejut tu, tapi tengok *** ***, malas aku nak bangun.'

ceh, harapnya kita ambil pengajaran.terpulanglah.


agaknya bilik paling lambat kosong time nak gi kelas. aku selalu guna 'autoriti'. hua hua.

bilik paling tak kemas.

bilik paling banyak sorok barang celah-celah. segala celahla, nak suh nampak kemas. stor kosong dah jadi stor sampah. memang tempat terbaik nak bela kutu.


kalo petang.


turun main bola ramai-ramai. takpun main hujan. ha ha. tapi aku tak sempat join part mandi hujan tu. huh. yelah yelah, aku selalu fambel main bola.
habis main bila junior dah mula masuk masjid, makan dengan peluh-peluh. mandi time azan maghrib, ke masjid time takbir pertama. eh, ni kire dah lambat,kot. selalunya 'awal'. melainkan seorang 'hamba spesel' yang aku rindu sangat nak kacau makanan dia. ha ha. memang manusia paling terer part masuk asrama pada waktu larangan.


part malam.

barulah 'kehidupan' bermula. antaranya.

main poker ramai-ramai sampai pukul dua pagi. wat dua divisyen, 4 terhebat divisyen satu, 4 termangkuk divisyen dua. sempatlah aku bertahan tak lama mana dalam divisyen satu, tapi takpernah menang. terpaksa tidur masjid takut tak bangun.

fly gi makan nasi mak nab.

overnight kat bandar kajang.

er, tak ingat dah la. tapi yang paling bez, waktu malam makan talam. tak pasai-pasai budak bilik aku pakat ramai-ramai tempah nasi talam untuk makan sebilik. time tu baru balik kursus PP, sampai-sampai terus makan. memang layan.

bed time story. peh, banyak kisah budak-budak ni. kalo tulis ni habis la korang. ha ha. aku kalu part bed time story, bila dah ngantuk tidur je, kesian kat member sebelah. yelah, niatnya esok nak qiam. aminn.

isy, malas dah nak tulis. bagi gambar plak. maafla gambo kureng lawo.


 rela tempah ngan orang luar sebab sangap nak makan talam




 asalnya



 baok baok.. sape bekenan buzz aku skang kat YM! hot stuff DQ ni. 



awal-awal jumpa kamera



 yeah! kawan sampai mati.



 sebelum balik cuti aidilfitri



sebelum ke majlis ghaye.



 time majlis hari raya aidilfitri. ni pun masih ada ahli yang takde.



 makhluk-makhluk yang lambat ke kelas tambahan dekat SPM. tak silapnya tengah nyanyi NEGARAKU.



dah dekat ekzeng sume ngadap buku. tak silapnya ni paper last, PSI.



last-last kenangan tetap jadi kenangan. setakat ni, korang jumpa ramai-ramai taksempat aku nak join. sorilah.
[entah korang bac ke tidak blog ni.erk]




#semalam tolong kawan format laptop. harapnya menjadi. takdela pandai sangat.

#baru penat-penat lari, naik tingkat sutuh tingkat empat, pastu turun balik, lari-lari lagi. sebab nak tengok matahari terbenam. takde rezki =(. dah terbenam. time ats sutuh, terlindung. esok masih ada!

#dengar citer cuti jadi pendek. peh, ngeri. kesian akak.

bai.

10 comments:

Salsabila said...

bilik tu lawa sangat tuh.


haha

zaimullazi said...

tengok! aku paling awal gi kelas tambahan..hahah

Akhyar said...

husna;
haha. ini l.e.l.a.k.i.

=_=



mer;
ceh,skali seumor hidop. haha.

Raihana Nazri said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

paper last pe kebende. tu buku bio tuh

Akhyar said...
This comment has been removed by the author.
Akhyar said...

anon;
psi la. ade gambo lembu tuh.

deme jangang kelih acap, die 'stail'..

zaimul said...

gambo aku paling sikit. bukan aku ahli tetap ke??

p/s: ye ke mu duk stadi. aktif molek je komen ngomeng kat ni.

Anonymous said...

pandai gak putera (lame x gune) hidang nasi dalam talam ye..

ade lah sikit seni..

Akhyar said...

zaimu;
stadi kena ade rehat. huk.

rye;
dapat dah bertalam,siap,lengkap.

maklumlah,putera..