Sunday, May 22, 2011

dua kali jawab

korang penah jawab 160 soalan tekan tekan?

dua jam dengan tekanan soalan yang 'menenangkan'.



kah. al kisah.

kat JUST ni, examnya macam ujian memandu yang guna komputer yang klik klik pastu habis. last sekali kena tekan butang proceed untuk save dan pemarkahan. [peh, skema]


tadi exam microb. mudah citer, pasal biodata dan kekejaman kuman.

aku jawab exam dengan penuh 'tenang'. soalannya memang gaya seksi. penat jaga hati. jawab jawab. dah habis. ulang ulang. dah habis. ulang lagi. dah habis segala daya dan ijtihad yang dikeluarkan. aku redha.

habis 80 soalan, dalam masa sejam lebih.

ok lah, nak balik.

aku cari butang proceed. aku nak tekan. aku pegang mouse. aku angkat jari telunjuk. aku nak tekan left click.


kluk.


eh, apesal bunyi lain.  ?   ?

belum sempat tekan dan gelap, cepatnya 'proceed'.

pelik dah aku tadi.

tengok tepi, minah arab tengah tensen. sorang akhawat macam muka sedih. erk.


black out rupanya. yes. tahniah JUST! memang stailo!
lagi dua saat aku nak berjaya ko bunuh cita-cita aku depan mata.
dalam otak dah terbayang repeat microb tahun depan, erghh. na'uzubillah.



cayt!

aku bukak enset, bukak game, main bounce. sambil tengok arab tengah gaduh ngan pak cik yang jaga makmal.

tunggulah ape jadi.



# last sekali, kitorang kena ulang balik jawab exam tu. soalan baru pulak, banyak jugak kuar soalan yang lain. tengok kiri, ada kamal. oh, ada member sekapal. habis exam berlari-lari gi tandas dan solat asar. ke stesen bas lari-lari lagi, nak kejar matahari terbenam. cukup, alhamdulillah.






terima kasih alam, kerana menghilangkan rasa penat.
terima kasih kamal, bagi pinjam enset muros.
terima kasih abu, kerana tunggu.
terima kasih dr amir sweden, sebab tak arahkan kami untuk ambil mekap. ambo nok balik kelate.
alhamdulillah.








burung ape?
-murai.
burung ape?!
-murai.
burung ape?!!
- !!







4 comments:

Infiru said...

SubhanaAllah! cantiknya pemandangan..lari-lari kejar matahari terbenam.best gak tu.

Bittaufiq fil imtihan.
Semoga Allah permudahkan.

medik said...

main game sebelum jawab semula soalan?

peh!

Akhyar said...

syafiqah;
yup. alam memang lawa.lagi-lagi tym matahari nak balik kampung. eh, btl ke ayt ni..
mgkn sbb sya suka tgk mthari trbenam kot, kejar2 tiap hari pn xkesah.

syukran. sma2 bittaufiq dalam exam. =)


dukun;
kalo ada nasik wa bantai je tadi.

Faaein Talip Roy said...

dugaan.. mau meraung jugak kalo kena camtu.. nasib baik manual aje kat sini.. hahaha..

perghh.. nice sunset.. SubhanAllah..