Monday, May 30, 2011

iqamah (sejenis kad ID)

jangan baca kalau korang nak ber suuzzhon. baik takyah susahkan hati sendiri.



***************


part ni paling aku tensen, paling aku nak nangis dalam hidup.

sebabnya, aku nangis dengan 'terhina'nya aku dengan 'zikir' celaka dari bibir dan hati aku agaknya dah 1000 kali dalam masa satu hari.

ni kali ketiga aku keluar masuk Jordan berdenda, siap kena minta pengampunan takut denda lebih banyak dari sepatutnya bagi kali ketiga ni. celah mane aku nak gi amman weh.

bengang weh bengang. orang lain boleh siap aku tak siap-siap. celah mane lagi aku nak layan weh.

mungkin muka aku tak smat sangat sampai pak cik yang wat kad tu muntah.
takpun banyak 'hollow' tak puas hati ngan aku, dia bunuh sape-sape yang nak siapkan iqamah aku.
takpun dokumen aku berat sangat sampai tak larat nak angkat.
logik jugak hantu-hantu halimunankan dokumen aku sampai tak jumpa.


yang penting kali ni aku geram sangat. aku doakan pembalasan sekali ganda bagi manusia yang terlibat tu. walaupun dia tak baca benda ni. walaupun dia orang arab. melainkan dia wali, aku tarik balik doa ni. ataupun dia bertaubat.

maaf.


puas.

3 comments:

emirhasnan said...

gura goh!

Anonymous said...

http://www.youtube.com/watch?v=cB71vFTYWsM

hidup gadis itu, selama-lamanya, kekal begitu.

kita? bersabar-sabar-dan-sabar.

FTR said...

sabarlah dek.. mungkin terselit kat mana2.. dia tak perasan kot.. semoga segalanya dipermudahkan-Nya...