Wednesday, May 30, 2012

menulis sebab tak dapat nak tidur

# mata pejam, otak jalan

lama terbaring atas katil. tapi otak, hati, pedal masih melayang. 'cari makan'



# air dari langit

timbalan tegur, 'lelaki pun menangis ke?' 
bila aku rebahkan dahi ke meja komputer, dengan kisah yang dia cerita. entahlah itu teguran atau pertanyaan sebenarnya.

heh.


malas nak dijelaskan. soalan dibiarkan tak berjawab. biarlah, bukan menangis sebab kalah. 

dulu, hampir setahun aku tak menitis air mata. gara-gara mak cik 'dijemput pulang' sebelum sempat aku berjasa. 2 3 hari aku simpan air mata. menangis sendiri. menangis untuk diri sendiri dan umi, dan sepupuku yang seorang, yang ayahnya juga 'hilang'. makin berat beban amanah atas pundak. umi hilang tempat mengadu. beralih kepada aku. aku simpan tekad, sepupuku itu bagai adik sendiri, buruk baiknya aku juga. lepas tu, hampir setahun aku tak menangis. dulu.

member di alex kena allergic reaction, katanya, 'esok ada kelas, tapi belum sembuh. ada jugak esok menangis dalam kelas.' syafakallah.



# seharian di City Mall

hari ni jalan-jalan di City Mall. tinggalkan kerja PINTAR untuk sehari. berbaki 2 hari sebelum bertolak ke haramain. sengaja jalan-jalan dengan najib, keluar dengan budak rumah, tengok avengers 3d, tumpahkan pop corn depan virgin, test baju banyak-banyak tapi tak beli, masuk kedai-kedai boikot, dan habiskan duit.

selepas 20 tahun, hari ni kali pertama aku masuk pawagam. haha.

ntah, bosan asyik-asyik tengok binatang dalam wild channel, takpun kalah main speed ngan amar.






ramai, ketika ramadhan,


tapi dhuhanya agak lengang.



'seludup' dslr ke dalam masjidil haram.


sambil tunggu maghrib, menikmati sunset di sisi masjid.






# sila dengar Maher sambil tunggu lena ye. gud nite.

1 comment: