Saturday, March 19, 2011

sebab Dia pandai susun

Saya rasa hidup makin pendek, bila saya makin banyak tidur. kerana nilai hidup hanya pada jaga.

Bila budak UKM tegur. [assalamu'alaikum, habis dah exam?]
Bila budak JUST jawab. [wa'alaikumussalam, banyak lagi]

bermula cereka sebuah hiwar. pada purata, hanyalah seminggu sekali, selalunya jumaat. mungkin kerana keduanya sedang cuti.

hari ni jugak umi kol, kali pertama agaknya tengok muka beliau sejak tahun 2. rasa taknak tekan 'end call', tapi dah lewat malam, umi nak tidur. ni part paling bez hari ni.

sambung tentang hiwar tadi.

hiwar yang berkisar tentang kisah kamu, kisah saya. eh, logikkah suatu masa jadi kisah kita?

saya serah saje. dan saya tahu kamu pun sama. kamu ajar saya untuk tidak mengharap, tapi saya telah ajar diri saya untuk tidak mengharap lama sebelum kamu kata. mungkin juga sebab sama-sama kita percaya Allah yang tentukan semua. kita dah sepakat, belajar dulu.

saya hanya serahkan pandangan terhadap kamu hanya pada umi saya yang pernah pandang kamu. saya kan 'tak' pernah pandang kamu.

kamu pula serahkan pada ayah kamu untuk tentukan sedangkan saya paling takreti berbicara dengan 'orang tua'. saya tak sempat ditarbiah ayah saya untuk berbicara panjang dengan sahabat-sahabat beliau. maafllah (dulu).

kalau saya sempat belajar, agaknya saya beruntung. dan, kalau saya tak sempat belajar, agaknya kamu beruntung. errr.

ok lah, ntah bila lagi dapat 'borak', saya hanya nak abadikan tarikh ni. nama pun naskhah lama, untuk kita kenang. oh, pembaca jangan marah, dan jangan sangka buruk. bak kata anip, 'jalan bersangka baik ada seribu, awak hanya perlu pilih satu'.

jangan risau, saya tak pernah ingin percaya terhadap rasa suka. biarkan mereka mengalir datang dan pergi. kalau takdirnya pergi. nah, ini paling jujur dari aku. insya Allah. 



untuk kamu kenal. saya dah walikan 2 dari mereka, (akan) seorang lagi bulan 6 ni. jemputlah ke rumah, bawak ayah. hoho.



tak perlu fikir jauh-jauh sangat, lama-lama sangat. hidup dulu. hidup dulu. bak kata abang imran, apa-apa kita sandarkan untuk bawa mati. ye dak?

dengan bukan semata berserah, saya suka berserah. sebab Dia pandai susun. 




3 comments:

QteenaHazman .: said...

*senyum-sampai-telinga*

moga Allah permudahkan yg indah2 utk kau.dan dia.

:)

Akhyar said...

lurvehater;
tq qus. moga2. dia pe cer plak.. =P

che mu said...

jom makan nasik